Že ne? Tak já vám tuto hru představím. Respektive vydavatelství Square Enix dne 25. října na výročí 25 let od vydání prvního dílu představilo fanouškům videa, ve kterých představují spoustu materiálu z tohoto dílu. Že nechápete, o co se jedná? Není divu, tento díl totiž nikdy nevyšel, avšak stal se důležitou předlohou pro rebootovaný Tomb Raider z roku 2013.
Pokud jste Tomb Raider z roku 2013 hráli, jistě vám neuniklo, že se vývojáři snažili o tak trochu hororový podtext hry. Toto zamýšleli již ve zmíněné hře, TR: Ascension, ovšem v mnohem větší míře. Tento díl se měl zařadit mezi hororovou kategorií her a samí vývojáři ji tehdy označovali přímo za survivalový horor, ve kterém jsme měli s Larou prozkoumávat útlé jeskyně a upalovat nestvůry, jejichž vzhled byl opravdu děsivý, jak se můžete přesvědčit ve videích níže.
Tyto plány nakonec selhaly, a to i když stádia vývoje hry byly jednoznačně ve vysoké fázi vývoje, vzhledem k tomu, že tou dobou se už vymýšlelo i logo a obal na herní krabici. Do rebootovaného Tomb Raidera z roku 2013 se nakonec ale z tohoto chystaného dílu mnohé dostalo. Lze si i zde všimnout mnoha klaustrofóbních jeskyní a Lařina výbava v podobě luku a cepínu je také původem nápad pro chystaný TR: Ascension. A i v prototypu se již počítalo s mladičkou a křehkou, ale zároveň nezlomnou Larou, které chtěli vytvořit takřka nový životopis.
Nyní ale k samotnému publikovanému materiálu… ve videích jsou zachyceny různé části hry v různých vývojových stádiích. Na mnoha záběrech chybí textury a herní animace i systémy jsou nedokončené. I tak je ale velmi zajímavé ve videích pozorovat, kam až se vývojáři s hrou dostali a co v ní zamýšleli.
V dalším videu si můžete vyslechnout Lařin proslov, ve kterém vzkazuje následující: „Myslíš si, že mě znáš. Myslíš si, že jsi mě už někdy viděl. Britská princezna; bohatá holka s hezkou tváří, nablýskanými zbraněmi a talentem pro gymnastiku. Myslím, že si mě s někým pleteš. Nejsem dokonalá, nejsem neprůstřelná. Bojuji, krvácím, je mi zima, ztrácím se, mám pochybnosti, znám bolest, znám strach. Jednoho dne se stanu legendou, bojovnicí, hrdinkou, lupičkou. Ale nejdřív budu přeživší. Pořád si myslíš, že mě znáš? Přemýšlej znovu.“
Zde navíc můžete omrknout i plánované přebaly her a loga.
Třetí video je zaměřené na Lařiny pohyby a bojový systém.
V posledním videu nám vývojáři představují rané koncept arty hry. Musím říci, že mnohé vypadají dost propracovaně a jde vidět na nich krásně vidět, s čím vším už bylo do hry počítáno.
Proč bylo nakonec vše smeteno ze stolu a vývojáři nakonec začali tvořit hru od znovu, to se bohužel neví. Možná se báli, že když se hra bude vést v až tak moc hororovém duchu, tak dojde určitému vybočení hry z jejího standardu, což se stalo před mnoha lety tehdy u TR: Angel of Darkness, což jak všichni víme, tento díl nakonec díky razantní odchylce od typických TR dílů snesl více kritiky než chvály… nebo možná jen nebyly spokojení s tím, do jakých konečných měřítek se hra rýsovala – kdo ví. Každopádně tento chystaný díl postavil základy pro Tomb Raider z roku 2013, který vrátil naši vykradačku hrobek, Laru Croftovou zpět na výsluní. Je důležité tedy říci, že je možná škoda, že TR: Ascension nevyšel, na druhou stranu toto rozhodnutí ale dalo prostor vzniku hry, která herní sérii zachránila od jejího úpadku. Díky za to!
ZDROJ: Square Enix