V roce 2003 vyšel již pátý díl v sérii Tomb Raider, nesoucí podtitul Angel of Darkness. Tento díl byl vytvořen ve zcela jiném duchu, než na který byli fanoušci zvyklí a zřejmě to bylo důvodem, proč si nezískal moc pozitivních ohlasů. K tomu dopomohly i problémy, které s sebou hra nesla, jako špatné ovládání, nespolupracující kamera, poněkud kostrbaté animace atd… Nyní ale hra dostala šanci na zlepšení své reputace, a to díky fanouškovi Julianu Gubovi, který je známý pod přezdívkou FreakRaider, jenž se rozhodl, že se svým kamarádem Konradem Majewskim, vytvoří remake tohoto dílu, a v něm se pokusí opravit chyby, které tehdejší hra měla. A co víc, hře vdechne samozřejmě modernější vzhled! Hru tvoří v enginu Unreal Engin 4.
Nyní se fanouškovští vývojáři rozhodli, podělit se o své první krůčky tvorby s námi, ostatními fanoušky. Zveřejnili podobu Lary, kterou vytvořili, čili celý její 3D model. Sama za sebe musím říci, že mi model vypadá dost povedený, a to hlavně díky tomu, že se jim podařilo zachovat Lařinu tehdejší podobu (i včetně účesu a oblečení!), pouze ji vdechli modernější vzhled a mimiku, což považuji za správný krok. Dále zveřejnili nové úvodní prostředí, které také vypadá velmi povedeně, posuďte sami v níže přiložených videích.
Ačkoliv začátky tvorby vypadají slibně, těžko říci, zda se pouhým dvěma lidem podaří předělat komplet celou hru, včetně všech levelů, nepřátel a questů, na které tehdy pracoval celý vývojářský tým. Pokud však ano, bude to velký úspěch!
A co pro nás tito dva nadějní vývojáři dál chystají? Mají v plánu zveřejnit vývojářský deník, kde nám blíže nastíní své plány se svým remakem. Nechme se tedy překvapit, co v něm odhalí za plány! A modleme se, aby právníci oficiálního studia Square Enix těmto dvěma nadějným fanouškouvským vývojářům jejich plány nezatrhnuli….